ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ

ΕΝΑ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ

ΕΝΑ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ
ΣΤΟ ΑΓΙΟ ΠΡΟΣΤΑΤΗ ΜΟΥ

ΜΥΝΗΜΑ ΗΜΕΡΑΣ

ΣΑΣ ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ

ΓΙΑ ΑΡΙΣΤΗ
ΣΥΜΒΑΤΟΤΗΤΑ
ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΤΕ
FIREFOX
ή
GOOGLE CHROME

Εγγραφείτε

Εγγραφείτε και λάβετε τα νέα μας θέματα στο e-mail σας..




facebook twitter gplus rss

Κατεβάστε την Android εφαρμογή μας για να περιηγηθείτε εύκολα και γρήγορα στο ιστολόγιο μας.


Κάθε μέρα το πρωί ...

... βάλε αρχή σε κάθε αρετή και εντολή του θεού. Και αγωνίσου
Με πολλή υπομονή
Με φόβο και μακροθυμία,
Με αγάπη θεού,
Με όλη την προθυμία ψυχής και σώματος,
Με ταπείνωση πολλή,
Με υπομονή θλίψης της καρδιάς και προσεκτική φύλαξη της
Με προσευχή πολλή
Με προσευχή για τους άλλους με στεναγμούς,
Με αγνότητα γλώσσας,
Με προσοχή στα μάτια.
Να μη οργίζεσαι κι αν ακόμα σε ατιμάζουν, αλλά έχοντας ειρήνη μέσα σου•
Να μην ανταποδίνεις κακό αντί κακού
Να μην προσέχεις τα λάθη των άλλων
Να μη δίνεις αξία στον εαυτό σου, πού είναι κάτω από όλα τα κτίσματα
Να αντιτάσσεται και να απαρνείσαι την ύλη και όλα όσα έχουν σχέση με τη σάρκα.
Να ζεις:
Με διάθεση άρσης σταυρού, Με αγωνιστικό φρόνημα, Με πτωχεία του πνεύματος,
Με άσκηση και προαίρεση πνευματική,
Με μετάνοια και δάκρυα,
Με αγώνα πολέμου,
Με διάκριση,
Με αγνότητα ψυχής,
Με φαγητό όπως πρέπει,
Δουλεύοντας με ησυχία το εργόχειρο,
Με νυχτερινές αγρυπνίες,
Υπομένοντας την πείνα και τη δίψα, το κρύο και τη γύμνια,
Κοπιάζοντας. και πάνω άπ' όλα και μαζί μ' αυτά:
Να κλείνεις ό ίδιος τον τάφο από πάνω σου σαν να έχεις πεθά¬νει,
Έχοντας το φρόνημα πώς κοντά σου βρίσκεται ό θάνατος κά¬θε στιγμή...
Θα θελήσει άραγε να ακούσει ό σύγχρονος άνθρωπος τα μηνύματα αυτά πού μας στέλνουν οι αρχαίοι ασκητές της Θηβαΐδος και οι άλλοι αντίστοιχοί τους; Θα το θελήσει;

ΝΕΑΝΙΚΗ ΕΣΤΙΑ

ΑΙΤΗΣΗ ΑΡΝΗΣΗΣ

ΑΙΤΗΣΗ ΑΡΝΗΣΗΣ
ΚΑΡΤΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ

ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ

H ΠΙΣΤΗ

H ΠΙΣΤΗ
Στην εποχή μας, δυστυχώς η λογική κλόνισε την πίστη και γέμισε τις ψυχές με αμφιβολίες. Έτσι, επόμενο είναι να στερούμαστε τα θαύματα, γιατί το θαύμα ζείται και δεν εξηγείται" Γέρων Παϊσιος

ΑΦΕΣΙΝ ΤΩΝ ΑΜΑΡΤΙΩΝ

ΦΙΛΟΚΑΛΙΑ

ΦΙΛΟΚΑΛΙΑ
ΕΠΙΚΑΛΟΥ ΤΟΝ ΘΕΟΝ ΙΝΑ ΑΝΟΙΞΗ ΤΟΥ ΟΦΘΑΛΜΟΥΣ ΤΗΣ ΚΑΡΔΙΑΣ ΣΟΥ ΚΑΙ ΙΔΗΣ ΤΗΝ ΩΦΕΛΕΙΑΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΕΘΧΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΝΑΓΝΩΣΕΩΣ ΤΗΣ ΕΜΠΕΙΡΙΑΣ ΝΟΟΥΜΕΝΗΣ.

ΟΛΗ Η ΛΙΣΤΑ

ΟΛΗ Η ΛΙΣΤΑ
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

greek-sites.gr - Κατάλογος Ελληνικών Ιστοσελίδων

Δωρεά Οργάνων

Δωρεά Οργάνων
ΚΑΝΕ ΚΛΙΚ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ

ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ

Flag Counter

Η βοήθεια της Εκκλησίας

Κάνε κλικ στην εικόνα να δεις που μπορείς να απευθυνθείς για βοήθεια...

ΝΟΕΡΑ ΠΡΟΣΕΥΧΗ

Κύριε Ιησού Χριστέ, Υιέ του Θεού, ελέησόν με τον αμαρτωλόν.

ΒΙΒΛΙΟ ΕΠΙΣΚΕΠΤΩΝ

ΒΙΒΛΙΟ ΕΠΙΣΚΕΠΤΩΝ
ΚΑΝΕ ΚΛΙΚ
]]> . . .
Από το Blogger.

ΟΛΑ FREE

ΟΛΑ FREE
ΜΑΘΕΤΕ ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΔΩΡΕΑΝ

ΣΥΝΑΞΑΡΙΣΤΗΣ ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΔΗΜΟΥ

TRANSLATE


English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Print Friendly Version of this pagePrint Get a PDF version of this webpagePDF
Πρεσβ. Παναγιώτας Λαμπρινίδου, Θεολόγου

Στή Ρωσία οἱ πιστοί προσφωνοῦν την πρεσβυτέρα matouchka, πού σημαίνει μητερούλα. Καί τοῦτο, διότι ἡ πρεσβυτέρα καλεῖται ἀναντίλεκτα να πραγματοποιήσει τόν ρόλο τῆς μάνας, τῆς πνευματικῆς μητέρας, μέσα στήν ἐνορία. Αὐτό δέ, εἶναι ἀδύνατον, ἄν μέλημά της δέν εἶναι ἡ συναναστροφή καί ἐπικοινωνία της με τούς ἐνορίτες. Μάλιστα, ἡ συναναστροφή της μέ τούς πιστούς ἐπιδρᾶ θετικά στήν ἁρμονική σχέση τοῦ ἱερέως συζύγου της μέ τό ποίμνιό του. Ἄν ἡ πρεσβυτέρα εἶναι ἰδιόρρυθμη, ἀπόμακρη καί ψυχρή, δέν συμβάλλει θετικά στήν ὁμαλή καί ἀγαστή σχέση τοῦ συζύγου της με τούς ἐνορίτες του. Στήν κοινωνία τοῦ σήμερα, στήν ὁποία, σύμφωνα μέ τή χαρακτηριστική φράση, «οἱ στέγες τῶν σπιτιῶν ἔχουν φτάσει τόσο κοντά, ἀλλά οἱ καρδιές τους εἶναι τόσο μακριά», ὁ καλοδιάθετος κληρικός καί ἡ πρεσβυτέρα του -λαμβάνοντας ὑπόψη ὅτι ἡ πορεία τοῦ Χριστιανοῦ και ἡ ὑγιής του σχέση μέ την Ἐκκλησία ἐπιτυγχάνεται μέσα ἀπό τήν ἀγάπη πρός τόν Θεό καί παράλληλα πρός τόν ἄλλο ἄνθρωπο- καλοῦνται νά ἀκτινογραφήσουν τό ποίμνιο τῆς ἐνορίας τους καί νά ἀνακαλύψουν τίς ὑπαρξιακές, πνευματικές, ψυχολογικές καί ὑλικές του ἀνάγκες, ὥστε μέ πολλή ἀγάπη νά σταθοῦν δίπλα στόνκάθε ἐνορίτη τους.

Οἱ πιστοί αἰσθάνονται ἀνακούφιση, ἀλλά καί ἀσφάλεια, ὅταν νιώσουν το ἐνδιαφέρον τοῦ ποιμένα και κατ’ ἐπέκταση τῆς πρεσβυτέρας πρός τό πρόσωπό τους. Οἱ ἐνορίτες, ὡστόσο, γιά να μπορέσουν νά τούς ἐμπιστευθοῦν καί νά τούς ἀνοίξουν την καρδιά τους, εἶναι πολύ σημαντικό ἡ ὅλη ζωή τοῦ ἱερέα και ἐν προκειμένῳ τῆς πρεσβυτέρας, νά εἶναι παράδειγμα πρός μίμηση. Ἄν ὁ ἱερέας ὀφείλει να εἶναι φῶς γιά τούς πιστούς και νά ἐμπνέει μέ τή ζωή καί τή διδασκαλία του, τήν ἴδια ἀκτινοβολία θά πρέπει νά ἔχει καί ὁ βίος τῆς πρεσβυτέρας. Ἄν ἔτσι πορεύεται ἡ πρεσβυτέρα, τότε τό πνευματικό ἄρωμα τῆς καρδιᾶς της θα μοσχοβολᾶ μέσα στήν ἐνορία, θά γίνεται για τούς ἐνορίτες παράδειγμα προς μίμηση. Θά γίνεται, κατά τό δυνατόν, ὑπόδειγμα ἀρετῆς καί πίστεως, πιστή σύζυγος μέσα στήν πονεμένη, ὡς πρός το Μυστήριο τοῦ Γάμου, ἐποχή μας, μιᾶς καί τά διαζύγια παρουσιάζουν συνεχεῖς αὐξητικές τάσεις. Μέ λίγα λόγια, θά εἶναι, σύν Θεῷ, ἄνθρωπος τῆς προσφορᾶς καί ζωντανό μέλος τῆς ἐνορίας, ὑπόδειγμα στοργικῆς καί ἀληθινῆς μητέρας, τό πευματικό ἅλας πού θά νοστιμίζει καί θά νοηματοδοτεῖ τή ζωή τῶν ἀνθρώπων.

Ὁ Προφήτης Μωϋσῆς καί ἡ Σεπφώρα, ἡ σύζυγός του, ἦταν αὐτοί πού ξεκίνησαν νά ὁδηγήσουν, μέ τή Χάρη τοῦ Θεοῦ, τούς Ἰσραηλίτες στή Γῆ τῆς Ἐπαγγελίας. Ἔτσι, ἡ πρεσβυτέρα μαζί μέ τόν ἱερέα, ἀναλαμβάνουν, μέ τή Χάρη πάντοτε τοῦ Θεοῦ, νά ὁδηγήσουν τούς πιστούς στό λιμάνι τῆς σωτηρίας.

Ἐπίσης, στό ὅλο ἔργο τῆς πρεσβυτέρας συμβάλλει θετικά ἡ ἀπό μέρους της πνευματική μελέτη. Ἡ συνεχής μελέτη και ἐντρύφηση στά θεολογικά γράμματα θά πρέπει νά ἀποτελεῖ βασικό μέλημά της. Μέσα ἀπό τη μελέτη λαμβάνει τά ἐφόδια ἐκεῖνα πού θά την βοηθήσουν στή διακονία της. Ἀναμφίβολα, ὁ ρόλος τῆς πρεσβυτέρας, ὡς συζύγου, μάνας, ἀλλά καί ἐνεργοῦ μέλους στήν ἐνορία, στενεύει τά χρονικά περιθώρια ἐλεύθερου χρόνου γιά μελέτη. Ὅμως, στα πλαίσια τοῦ ἐφικτοῦ, τοῦτο θα εἶναι ἐξαιρετικά ὠφέλιμο στην ὅλη πορεία καί δράση της .

Στίς μέρες μας εἶναι πάρα πολλοί οἱ τομεῖς δράσης τῆς πρεσβυτέρας. Καλεῖται, ξεκινώντας ἀπό τους νέους τῆς ἐνορίας, μέσα ἀπό τίς κατηχητικές συνάξεις, τίς ἐκδρομές, τήν ὑγιῆ ἀπασχόληση στίς αἴθουσες τῆς ἐνορίας, τήν ψυχαγωγία καί τις ἄλλες δραστηριότητες, νά μετατρέψει τήν ἐπικοινωνία της αὐτή σέ μία σύγχρονη ἀνοικτή ἀγκαλιά μέ κέντρο τόν Χριστό. Εἶναι γεγονός ὅτι οἱ κατηχητικές συνάξεις ἀντιμετωπίζουν σήμερα κρίση. Ὡστόσο, ἀξιολογώντας τά λάθη τοῦ παρελθόντος, μέσα ἀπό ἕνα γόνιμο προβληματισμό, θά πρέπει μέ νέους τρόπους να μεταφέρει ἀναλλοίωτο τό εὐαγγελικό μήνυμα στή σύγχρονη ἐποχή, στίς ἀνάγκες καί τά προβλήματα τῆς ἐποχῆς μας. Το πρόβλημα π.χ. τῶν ναρκωτικῶν οὐσιῶν, τῆς νεανικῆς παραβατικότητας, τοῦ Aids, δέν θά πρέπει νά περνοῦν ἀπαρατήρητα. Ὁ λόγος τοῦ Ἀποστόλου Παύλου για μετοχή τόσο στη χαρά τοῦ πλησίον ὅσο καί στη λύπη του, εἶναι προϋπόθεση μίας ἐπιτυχημένης ποιμαντικῆς προσφορᾶς. Ἀξίζει στό σημεῖο αὐτό νά ἀνατρέξουμε στόν μεγάλο τιτάνα τῆς Θεολογίας, τον Ἅγιο Ἰωάννη τον Χρυσόστομο, στήν ἑρμηνεία του στήν Προς Ρωμαίους Ἐπιστολή. Ἀναφέρει χαρακτηριστικά ὅτι, τό να λυπᾶσαι στή λύπη τοῦ ἀδελφοῦ σου εἶναι σχετικά εὔκολο, τό να χαίρεσαι ὅμως στή χαρά καί την ἐπιτυχία του ἀπαιτεῖ γνήσιο ὀρθόδοξο φρόνημα καί πλούσια πνευματική καλλιέργεια. Ἡ εὐσυνείδητη, λοιπόν, πρεσβυτέρα μετέχει καί στά δύο μέ την ἴδια ἔνταση, ἀπαλλαγμένη ἀπό τόν φθόνο, τήν κακία, τήν ἀντιπάθεια καί τά ψυχοφθόρα πάθη πού ἀλλοτριώνουν τόν ἄνθρωπο καί τόν θέτουν ἐκτός τοῦ σκοποῦ τῆς ὑπάρξεώς του, δηλαδή τόν ἁγιασμό.

Σέ μία κοινωνία μέ ἐμφανῆ τά σημάδια τῆς ἀπομόνωσης τῶν ἀνθρώπων, ὅπως προαναφέραμε, δέν εἶναι λίγοι οἱ ἄνθρωποι πού καθηλώνονται, λόγῳ κάποιας ἀσθένειας, καί γι’ αὐτό αἰσθάνονται μόνοι. Οἱ ἀσθενεῖς ἀποτελοῦν ἕνα σημαντικό κομμάτι τῆς ἐνορίας, τό ὁποῖο χρήζει ἀγάπης καί ἐνίσχυσης. Ἡ Ἐκκλησία ἁπαλύνει τόν πόνο, δίνει ἐλπίδα στόν ἀσθενῆ καί ἡ καλή πρεσβυτέρα πάντοτε στέκεται στό πλευρό τους, ἐκπέμποντας τήν ἐλπιδοφόρα ἀκτίνα τοῦ Θεοῦ τῆς ἀγάπης, τόσο στόν ἀσθενῆ ὅσο καί στούς συγγενεῖς του.

Σημαντική ὅμως μερίδα ἀποτελοῦν καί τά ἄτομα τῆς τρίτης ἡλικίας. Οἱ ἡλικιωμένοι, φθάνοντας στό τέρμα τῆς ζωῆς τους, ἔχουν ἀνάγκη τή θαλπωρή καί τό ἐνδιαφέρον τῆς νέας γενιᾶς. Μέ τό συνεχές ἐνδιαφέρον τῆς πρεσβυτέρας, μέσα ἀπό τή γυναικεία φιλανθρωπική δραστηριότητα τῆς ἐνορίας, τις ἐπισκέψεις σέ ἱδρύματα και γηροκομεῖα, ἀκόμη καί τή διοργάνωση ἐκδηλώσεων στήν ἐνορία (γεύματα ἀγάπης κ.ἄ.), ἐπιτυγχάνεται ἡ ὁμαλή γενεαλογική συμπόρευση μέσα στην Ἐκκλησία, μία σχέση γνήσιου ἐνδιαφέροντος τῶν νεότερων γενεῶν πρός τούς ἡλικιωμένους.

Ἀλλά καί ἡ προσφορά της πρός τόν Ἱερό Ναό, ὡς κτήριο, δέν πρέπει νά εἶναι ἀμελητέα. Ἡ καθαριότητα καί ὁ εὐπρεπισμός τοῦ Ναοῦ, ἰδίως στά χωριά, ἀποτελεῖ κύριο μέλημα τῆς πρεσβυτέρας. Ἕνας Ναός ἀκάθαρτος, τόσο ἐσωτερικά ὅσο και ἐξωτερικά, ἀνεξάρτητα ἀπό το ὅποιο λειτουργικό ἤ ἄλλο ποιμαντικό ἔργο πού ἐκεῖ ἐπιτελεῖται, δέν μπορεῖ νά ἀποτελέσει πόλο ἕλξης γιά τόν λαό του Θεοῦ.

Ἡ παρασκευή ἐπίσης τοῦ προσφόρου, τό ὁποῖο θά χρησιμοποιήσει ὁ ἱερέας στήν ακολουθία τῆς Προσκομιδῆς, δεν πρέπει νά τήν ἀφήνει ἀδιάφορη. Δυστυχῶς, ἡ τάση τῶν ἀνθρώπων νά καταφεύγουν στις εὔκολες λύσεις τῶν βιομηχανοποιημένων προϊόντων εἶχε ἐπιπτώσεις καί σέ αὐτό τό θέμα. Εἶναι δεοντολογικά ἀπαράδεκτο σέ μία ἐνορία νά μήν ἐνδιαφέρεται μία μερίδα γυναικῶν και κυρίως ἡ πρεσβυτέρα, γιά τό παραδοσιακό πρόσφορο καί νά καταφεύγουν στά τυποποιημένα ψωμιά τοῦ ἀρτοποιείου, τά ὁποῖα πολλές φορές εἶναι ἄζυμοι ἄρτοι, πράγμα ἀδιανόητο για τήν Ὀρθόδοξη Παράδοση. Οἱ Ὀρθόδοξοι χρησιμοποιοῦν ἔνζυμο ἄρτο κατά μίμηση τοῦ ἄρτου στόν Μυστικό Δεῖπνο.

Θά μποροῦσαν νά διατυπωθοῦν καί ἄλλες πολλές σκέψεις γύρω ἀπό τόν ρόλο τῆς πρεσβυτέρας. Ἀλλά κρίνουμε καλό στό σημεῖο αὐτό, ἀντί ἐπιλόγου, νά παραθέσουμε ἕνα ἀπόσπασμα ἀπό τό ἐξαίρετο διήγημα τοῦ μεγάλου λογοτέχνη Δημητρίου Βικέλα, «Ὁ πάπα-Νάρκισσος», ὅπου περιγράφεται με πολλή γλαφυρότητα καί παραστατικότητα ἡ ὑποδειγματική ἀγάπη μίας πρεσβυτέρας προς τόν ἱερέα σύζυγό της:

«Αἴφνης ὁ γέρων χωρικός ἤκουσε βηματισμόν πλησίον του ἐλαφρόν. Ἐστράφη ἀπορῶν καί εἶδεν ἐρχομένην πρός την καλύβην τήν γυναίκα τοῦ ἱερέως. Ἠγέρθη ἀμέσως καί προέβη εἰς προϋπάντησίν της.

- Τί σοῦ ἦλθε νά κάμῃς τόσον δρόμον πεζή, παπαδιά;

- Ἐνόμιζα ὅτι θά σᾶς ἀπαντήσω εἰς τά μισά τοῦ δρόμου και ὀλίγ’ ὀλίγον ἦλθα ἕως ἐδῶ. Ποῦ εἶναι ὁ παπάς;

- Μέσα, μέ τόν λεπρόν.

- Ζῇ ἤ ἀπέθανε;

- Ὅ,τι καί ἄν σοῦ πῶ, σέ γελῶ.

- Δέν πηγαίνεις νά ἰδῆς;

- Μοῦ τό ἔχει ἐμποδισμένον ὁ παπάς.

Ἡ παπαδιά ἐσιώπησεν ἐπ’ ὀλίγον καί ἔπειτα ἐπανέλαβε μετά τινος ἀνησυχίας:

- Θά νυχτωθῆτε ἐδῶ.

- Δέν πειράζει. Ἔχει φεγγάρι. Μόνον ἐσύ, τί ἤθελες νά ἔλθῃς;

- Ἔφερα τό ράσον.

Καί ἔδειξε κρεμάμενον ἐπί τοῦ βραχίονός της, ἐπιμελῶς διπλωμένον, τό καλόν ράσον τοῦ πάπα-Νάρκισσου.

- Τί τό ἔφερες; Μή εἶναι κρύον νά τά φορέσῃ ἐπανωτά;

- Ἴσως χρειασθῇ, εἶπεν ἡ παπαδιά.

Καί λέγοντες ταῦτα, ἔφθασαν εἰς τήν εἴσοδον τοῦ περιβόλου.

- Κάθισ’ ἐδῶ, παπαδιά, εἰς τήν πέτραν. Θά εἶσαι κουρασμένη.

- Ὄχι, δέν ἐκουράσθηκα. Να πάγω μέσα, Γερό-Θανάση;

- Νά μή θυμώσῃ ὁ παπᾶς!

Ἡ παπαδιά ἐκάθισεν ἐπί τῆς πέτρας. Ἀνά πᾶσαν στιγμήν ἔστρεφε τήν κεφαλήν πρός την καλύβην. Ἡ ἀνησυχία, ἐζωγραφίζετο εἰς τό πρόσωπόν της. Ὁ γέρων τήν ἐλυπήθη ἤ συνεμερίζετο ἴσως καί αὐτός τήν ἀνυπομονησίαν της.

- Μή χολοσκάνῃς, εἶπε. Πηγαίνω σιγά-σιγά νά ἰδῶ. Ἐπροχώρησε βραδέως προς τήν καλύβην, τείνων τά ὦτα ἀνά πᾶν βῆμα. Δέν ἤκουε τίποτε. Ὅτε ἔφθασεν εἰς τήν θύραν,ἐστάθη. Ὁ ἱερεύς ἔλεγέ τι, ταπεινῃ τῇ φωνῇ. Μόλις ἠδύνατο ν’ ἀκούσῃ ὁ γέρων. Ἔκυψε την κεφαλήν ἐντός τῆς καλύβης. Τοῦ λεπροῦ ἡ κεφαλή δέν ἐφαίνετο. Τήν ἀπέκρυπτον τά νῶτα τοῦ ἱερέως, ὅστις γονατιστός ἐπί τοῦ ἐδάφους κλίνων τόν αὐχένα πρός τόν λεπρόν, προσηύχετο. Ἡ λευκή ὀθόνη, διά τῆς ὁποίας ὁ Γερό-Θανάσης εἶχε καλύψει το πρόσωπον τοῦ ἀσθενοῦς, ἔκειτο ἐκεῖ ἐρριμμένη παρά τούς πόδας του.

Ὁ χωρικός ἀπεσύρθη ἡσύχως καί ἐπέστρεψε πρός τήν εἴσοδον. Ἡ παπαδιά ἀκίνητος ἐπί τῆς πέτρας, ἀκολουθοῦσα διά τῶν ὀφθαλμῶν τάς κινήσεις

του, ἐπερίμενε τήν ἐπιστροφήν του.

- Τί εἶδες;, ἠρώτησε.

- Τίποτε.

Κατ’ ἐκείνην τήν στιγμήν ὁ ἱερεύς ἐξῆλθε τῆς καλύβης και μέ βήματα ἀργά διέσχισε τον κῆπον. Δέν ἐφόρει τό ράσον του. Εἰς τάς ἀνυψωμένας χείρας

ἐκράτει τό εὐχολόγιον καί το ἀρτοφόριον. Ἐβάδιζε μέ ὀρθίαν καί ἀκίνητον τήν κεφαλήν, μέ το βλέμμα ἤρεμον, ἐνῶ ἔσειεν ὁ ἄνεμος τήν λυτήν κόμην του.

Ἐφαίνετο ἄλλος ἤδη ἄνθρωπος! Ἐπλησίασε πρός τόν γέροντα καί πρός τήν σύζυγόν του χωρίς οὐδεμίαν νά ἐκφράσῃ ἀπορίαν διά τήν ἔλευσίν της. Ἀμφότεροι ἐκεῖνοι δέν ἐκινήθησαν προς προϋπάντησίν του. Τόν ἐπερίμενον νά ἔλθῃ. Δέν ἀπηύθυναν ἐρώτησιν πρός αὐτόν. Ἐπερίμενον νά ὁμιλήσῃ.

- Ἀνεπαύθη, εἶπεν ὁ ἱερεύς.

Ὁ Γερό-Θανάσης καί ἡ παπαδιά ἔκαμαν ἐν σιωπῇ τον σταυρόν τῶν.

- Αὔριoν τό πρωί θά ἔλθωμεν νά τόν θάψωμεν, ἐξηκολούθησεν.

Ἡ φωνή του εἶχέ τι τό σοβαρόν, τό ἐπιβάλλον. Οὐδέποτε ἡ σύζυγός του τον ἤκουσεν ὁμιλοῦντα οὕτω. Τόν ἤκουε καί τά δάκρυα ἀνέβαινον ἡσύχως εἰς τούς ὀφθαλμούς της. Ἠσθάνετο ὅτι ἡ δοκιμασία αὕτη ἐνίσχυσε διά παντός την ψυχήν του.

- Νά μείνω ἐδῶ τήν νύκτα;,ἠρώτησεν ὁ Γερό-Θανάσης.

- Μεῖνε. Θά ἔλθω πολύ πρωί.

Καί βλέπων τήν σύζυγόν του, ἥτις ἔτεινε πρός αὐτόν τό ράσον.

- Καλά ἔκαμες καί μοῦ το ἔφερες, εἶπεν. Ἐσκέπασα με τό ἄλλο τόν νεκρόν.

Καί βαδίζοντες ὁ εἷς παρά τον ἄλλον, ἐπέστρεψαν εἰς την οἰκίαν των πεζοί ὁ ἱερεύς καί ἡ σύζυγός του».

0 σχόλια:

ΘΕΟΤΟΚΟΣ

ΕΝΑ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ

ΕΝΑ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ
ΣΤΟ ΑΓΙΟ ΠΡΟΣΤΑΤΗ ΜΟΥ

FACEBOOK


Π. ΠΑΙΣΙΟΣ

Άγιος Παναγής Μπασιάς

ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΗ - ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΣ

TΡΙΩΔΙΟΝ

TΡΙΩΔΙΟΝ
Περιχαρῶς δεξώμεθα πιστοί, τὸ θεόπνευστον διάγγελμα τῆς Νηστείας, ὡς πρῴην οἱ Νινευῖται, καὶ αὖθις πόρναι καὶ τελῶναι, τὸ τῆς μετανοίας κήρυγμα, παρὰ τοῦ Ἰωάννου, δι' ἐγκρατείας ἑτοιμασθῶμεν πρὸς μετουσίαν, τῆς ἐν τῇ Σιὼν δεσποτικῆς ἱερουργίας, διὰ δακρύων προκαθαρθῶμεν τοῦ ἐν αὐτῇ θείου Νιπτῆρος, προσευξώμεθα ἰδεῖν τὴν τοῦ τυπικοῦ ἐνταῦθα, Πάσχα τελείωσιν, καὶ τοῦ ἀληθινοῦ ἀνάδειξιν, παρασκευασθῶμεν εἰς προσκύνησιν τοῦ Σταυροῦ, καὶ τῆς Ἐγέρσεως Χριστοῦ τοῦ Θεοῦ, βοῶντες πρὸς αὐτόν· Μὴ καταισχύνῃς ἡμᾶς, ἀπὸ τῆς προσδοκίας ἡμῶν φιλάνθρωπε!

ΑΚΟΥΣΤΕ ΖΩΝΤΑΝΑ

Recommended Post Slide Out For Blogger

ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗ ΚΑΙ ΗΘΙΚΗ

ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗ ΚΑΙ ΗΘΙΚΗ
ΕΓΚΥΚΛΟΠΑΙΔΕΙΑ

ΦΙΛΙΚΑ ΙΣΤΟΛΟΓΙΑ

Έκτρωση :

Έκτρωση :
ψυχοσωματικές επιπτώσεις (video)

ΑΓΓΕΛΟΙ

ΤΥΠΙΚΟΝ ΤΗ Μ. Χ. Ε

Οι Περιπέτειες ενός προσκυνητού

Οι Περιπέτειες ενός προσκυνητού
(Περιεχόμενα)

ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ

ΕΛΛΗΝΙΚΑ  ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΑ  ΚΕΙΜΕΝΑ
ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ

Το banner μας

ΠΑΤΩΝΤΑΣ ΑΥΤO

ΤΟ ΠΛΗΚΤΡΟ

ΘΑ ΜΠΕΙ ΤΟ ΣΗΜΑ ΜΟΥ
ΣΤΟ BLOG ΣΑΣ

Eν κατακλείδι, παρακαλώ με ταπείνωση, Πατέρες και αδελφοί, να βοηθήσετε και εμένα τον αμαρτωλό και αδιάφορο για την σωτηρία μου, με την προσευχή σας…και έτσι να ξυπνήσω απο την αναισθησία μου και να καλώ το όνομα του Κυρίου μας για βοήθειά μου. Αμήν. (Ιερομ. Κλεόπας Ηλίε, Ρουμάνος)......

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΕΣ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ

ΤΥΠΙΚΟΝ

ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΜΕ ΚΟΜΠΟΣΧΟΙΝΙ

ΠΡΟΣΕΥΧΗΤΑΡΙ

ΠΡΟΣΕΥΧΗΤΑΡΙ
ΤΟΥ ΑΓ. ΝΕΚΤΑΡΙΟΥ